חוג ובית ספר להיאבקות בסגנון WWE בהדרכת גרי רויף

כוכב WWE אצלי בסלון - מאת גרי רויף

בחירת המתאבק
לקראת קיץ 2012 החלטתי לקיים את המופע היאבקות הכי גדול שלנו ולהביא כוכב WWE. לאחר התלבטויות רבות בחרתי באגדת ה-WWE טטנקה. היה לי חשוב לבחור מישהו מקצועי שאוכל לסמוך עליו ושיוכל לייצג אותנו בכבוד, מתאבק שיהווה מודל חיקוי כן למעריצים וכן למתאבקים הישראליים וחניכי בית הספר להיאבקות בהדרכתי.

מופע היאבקות גדול בישראל
לאחר 11 שנות פעילות שבהן סוקרנו בתקשורת, של מופעים ברחבי הארץ, עליות וירידות, תוכנית טלוויזיה בביפ ושידורים באגו טוטאל וערוץ ההיאבקות הבריטי, הרגשתי שאנו צריכים משהו גדול כדי שישימו אלינו לב, כדי שכולם ידעו שיש סצנת היאבקות בארץ. ולשם כך סגרתי עם ערוץ ONE כדי שישדרו את הקרב וווידאתי שיהיו שידורים חוזרים רבים כדי שאף אחד לא יפספס את הקרב הגדול הזה. בחרתי לשים את טטנקה בקרב האליפות כראוי לכוכב במעמדו וחשבתי שרב יהודי מול אינדיאני-אמריקני יהיה אחלה גימיק לקרב, כמו שאהבנו בשנות ה-80 ותחילת ה-90.

טטנקה זכור לכולם מה-WWF
טטנקה ללא ספק היה אחד הכוכבים הבולטים של שנות ה-90 ב-WWE עם רצף ניצחונות מרשים ואחד הבודדים שנותרו בלתי מנוצחים במשך שנתיים. הקרב הבלתי נשכח מול שון מייקלס ברסלמניה 9 והפיוד עם לקס לוגר שנה לאחר מכן חרטו את דמותו של האינדיאני בזכרונם של ילדי ישראל בשנות ה-90.

לאחר שסגרתי עמו את העסקה קיבלתי וידאו פרומו לביקור שלו בארץ. רבים לא היו בטוחים אם זה אכן ייצא לפועל מכיוון ששנתיים קודם לכן ניסיתי להביא לארץ את קולט קבנה בחסות מכבי ת"א וגם הוא שלח פרומו ובסופו של דבר ביקורו בוטל ומעריצים רבים התאכזבו. לכן הפעם מימנתי את הביקור של טטנקה מהכיס הפרטי ולא סמכתי על אף אחד אחר.

התרגשות במפגש עם האגדה טטנקה
טטנקה הגיע יום לפני הקרב בשעות הבוקר ופגשתי אותו בנתב"ג. אם עד לפני אותו הרגע הייתי קצת אדיש לקראת המפגש, בשנייה שחיבקתי אותו התמלאתי בהתרגשות אדירה ולא האמנתי שכוכב WWE אמיתי עומד לצדי. נזכרתי בילדותי כאשר אני וחבריי היינו צופים נלהבים בתוכניות ה-WWE ורואים את טטנקה מדי שבוע בטלוויזיה ומחקים את ריקוד המלחמה האינדיאני שלו. התרגשתי גם כאשר ברט הארט וקווין ואן אריק באו לארץ במהלך צילומי "מכת מדינה", אך ההתרגשות עם טטנקה הייתה גדולה יותר וברמה אחרת לגמרי, מכיוון שידעתי שהוא יעלה לזירה ויערוך קרב עבור ליגת ההיאבקות הקטנה שלי, ה-IPWA.

ארוחת מלכים (או צ'יפים)
בנסיעה מהשדה תעופה התחלנו לדבר על העסק - על כריס בנואה, על משפחת מקמהן, על ההיאבקות היום מול ההיאבקות של פעם, על הדמויות של אז מול היום. הרגשתי ששעת הנסיעה עברה תוך דקה ורק רציתי להמשיך לדבר איתו עוד ועד. לפני שלקחתי אותו למלון הבאתי את טטנקה אליי הביתה. אני ומשפחתי הכנו לו ארוחת מלכים - 8 חזה עוף גדולים, קערת סלט ענקית, קערת אורז ענקית, לחמים, פירות, עוגות וקינוחים. כל הנ"ל חוסל תוך 15 דקות. במהלך האוכל המשכנו לדבר על העסק ופתאום הרגשתי שאני מסתכל על עצמי מהצד ורואה שאני מרותק לשיחה כמו ילד לצעצוע.

למחרת, ביום המופע, כולם היו מלאי התרגשות וציפייה לבואה של האגדה. כאשר הגענו כולם הצטלמו איתו ובהיותו איש נחמד הוא מיד פצח בסיפורים מרתקים על העסק וענה על כל השאלות בסבלנות רבה. רבים אמרו שהקארד למופע היה אחד הקארדים הטובים שאי פעם היו לנו. הקארד כלל בין היתר את יוסי השור, שרון הבריון, עומרי בללי, הלאופרד, קרביס ועוד רבים.

במהלך המופע טטנקה יצא למכור מוצרים וכל 150 הצופים שהגיעו כיתרו אותו וקנו כל דבר שהוא מכר. כל מעריץ קיבל מזכרת וחתימה מהאינדיאני הגדול.

טטנקה עולה לזירה בישראל
בקרב עצמו הייתה אווירה מחשמלת. 150 מעריצים גרמו לנו להרגיש כאילו הופענו מול קהל של אלפיים. במהלך הקרב טטנקה תיקן אותי ועזר לי כמה וכמה פעמים. אם המיקום שלי היה לא טוב במהלך האחיזה, הוא משך אותי לאמצע ,כשפישלתי עם הריצה לחבלים הוא שמר על קור רוח והמשיך בצורה הכי מקצועית שאפשר. הוא גרם לכל המהלכים שלי להיראות מיליון דולר ולימד אותי לקח יקר שאין לו מחיר. אחרי תרגיל הסיום האגדי שלו "The End of the Trail" טטנקה זכה באליפות ה-IPWA ולאחר הקרב ריגש את כולם בנאום בלתי נשכח. נכון, אנו היאבקות בידורית. המטרה שלנו היא לבדר ולא לפגוע אחד בשני. אבל היו בטוחים שכאשר אתם עולים לזירה מול כוכב WWE, אתם הולכים לחטוף. לכן אחרי צ'ופים שיטגנו לכם את החזה ומהלך סיום שימחץ לכם את הצלעות, גם אחרון הספקנים יידע לכבד את העסק. ירדתי מהזירה והתקשיתי לעכל את אשר רק קרה. מי היה מאמין שאני אעלה לזירה מול כוכב WWE אמיתי בארץ ישראל ועוד על אליפות הליגה הקטנה שלי?

אחרי הקרב הוא נשאר מחוץ לזירה כמעט שעה שלמה כדי לענות על שאלות המעריצים ולספר להם כל סיפור שרצו לשמוע בסבלנות ואדיבות רבה.

ים המלח והמקומות הקדושים בירושלים
יום למחרת נסענו לים המלח וטיילנו במקומות הקדושים בירושלים לכל הדתות. טטנקה במיוחד התעניין בכנסיית הקבר, אחד המקומות הכי קדושים לנצרות. לאחר מכן ביקרנו גם בכותל. כולם זיהו את טטנקה, בין אם יהודים, נוצרים או ערבים ועצרו אותנו כל כמה דקות לתמונות. האינדיאני הגדול נתן לכל אחד ואחת יחס אישי, אדיב והיה סבלני עם כולם.

מכיוון שבחדר שבו שהה לא היה אינטרנט, הוא היה מגיע אלינו כדי לקרוא את מאות ההודעות שהיה מקבל ביום. זה היה מוזר ונפלא בו זמנית - כוכב WWE יושב אצלנו בסלון והופך לבן בית. באחת הארוחות טטנקה אמר לי "אנו בהחלט יכולים לאכול ביחד". חשבתי לעצמי "כנראה שאני אוכל טוב. אולי עוד 20 שנה אגיע לגודל שלו גם". אחרי שדיברנו על עניינים קולינריים עברנו לדבר על אימונים בחדר הכושר וזכיתי לכמה טיפים טובים מאדם שהיה אלוף בפיתוח גוף לפני שנכנס לעסקי ההיאבקות.

סעודה אינדיאנית
בערב ערכנו סעודה גדולה בירושלים לכבוד האינדיאני האגדי בהשתתפות צוות המתאבקים הישראליים, כמה חברים טובים וכמה מעריצים גדולים. במהלך הארוחה טטנקה סיפק כמה וכמה סיפורים בלתי נשכחים וכולם הצטופפו כדי לשמוע את דבריו. בתום הערב המתאבקים הרעידו את המסעדה ואת האוכלים בה כאשר כמה מהחבר'ה זכו לצ'ופים המפורסמים של טטנקה הגדול.

טטנקה הוכיח שהוא התגלמות המקצוענות שבעסקי ההיאבקות הבידורית. הדגים לכולם מה המשמעות בלהיות מודל לחיקוי ודמות להערצה.

הגשמת חלום והתקווה לעתיד
למחרת כשהחזרתי אותו לנתב"ג דיברנו על פיתוח ענף ההיאבקות בארץ, והאינדיאני הגדול הביע רצון עז לחזור ולהופיע בארץ עוד ועוד. קיוויתי באותם רגעים שמתישהו בעתיד יהיה לנו ספונסר שיוכל לעזור לנו להביא אותו ועוד רבים מחבריו. במהלך השיחה הייתה לי תקווה ואמונה גדולה שאיכשהו אנו עוד נראה אותו שוב בארץ. כי אין דבר העומד בפני כוח האמונה והרצון.

באותו יום חם באוגוסט בנתניה אני הגשמתי חלום. עליתי לזירה מול כוכב WWE אמיתי ואפילו נתתי הופעה סבירה ביותר. אבל חשוב יותר מהקרב עצמו, זכיתי בחבר שהוא גם גיבור ילדות.

ענף ההיאבקות בארץ זו נישה קטנה ובודדה והעוסקים בה עושים זאת להנאתם בלבד. הייתי משווה אותנו לאלו שאוהבים לשחק כדורגל בזמנם הפנוי. רק שהכדור שלנו זו הזירה והשחקנים הכי חשובים במשחק הם הקהל.

Tags: WWE Legend Tatanka , IPWA, Israeli Pro Wrestling Association

טטנקה וגרי בים המלח

טטנקה בישראל

כוכב WWE אצלי בסלון

טטנקה בדרכו לזירה בנתניה.